Hej alfadrenge
Har en 156 TS 2,0 fra 2000. Plejllejet er som sagt ødelagt. Muligvis grundet at tidligere ejer/ejere har haft den kørt tør for sovs.
Nu vil jeg bare vide hvordan man får mest ud af den i finanser. Skrotte den til 1700 virker latterligt på mig, eftersom jeg lige har lavet bremser, køler og bærearm + diverse.
Har i nogen gode råd? Skal jeg sælge den i stumper fra gaden og så køre den væk på trillebør når nogen har købt hjulene? Øv..
Venligst
Rune
Plejlleje defekt
Du kan avertere den til salg med defekt motor, så får du ikke ret meget for den. Du kan reparere lejet og sælge den bagefter (eller køre videre i deb selv).
Ved at tage bundkaret af, kan du komme til plejllejerne og se hvor slemt lejesølerne er skåret. Hvis det kun er lejepannerne som er ødelagt, kan man måle ovaliteten på sølerne, hvis de er inde for tilladt mål kan nye std. størrelse lejepanner isættes.
Ved at tage bundkaret af, kan du komme til plejllejerne og se hvor slemt lejesølerne er skåret. Hvis det kun er lejepannerne som er ødelagt, kan man måle ovaliteten på sølerne, hvis de er inde for tilladt mål kan nye std. størrelse lejepanner isættes.
-
svineprygleren
- Geografisk sted:
Hmm, okay. Jeg ringede nemlig til Jensen Auto i Gentofte og de sagde at jeg skulle regne med at poste 25+ af de lange for en ombytningsmotor. Jeg har heller ikke store muligheder for selv at kigge det efter og eftersom jeg har mistet arbejde så ville jeg ikke smide penge efter en tabt sag. Forestiller mig at det vil koste mig et par tusinde bare at få den bragt til et værksted og så få ham til at skille bunden ad..
Tak for det, Alfisto Erik! jeg er rigtig glad for al slags råd
Tak for det, Alfisto Erik! jeg er rigtig glad for al slags råd
-
pallekragh
- Geografisk sted: Danmark
Je "fik" nyt LIV i min 145 med en motor og gearkasse for 15000 for noget der havde kørt 87000, men det er svært om man skal ofre noget på den"gamle" det kan jeg kun sige for mit vedkommende at det blev dyrt og surt at ofre på den gamle.Hvis du vil prøve og se om de har noget til dig så prøv Ørbæk Autogenbrug 65331420. Held og lykke til [:P]