topstykke på 1,6 hjælp

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
gttuning
Geografisk sted:

topstykke på 1,6 hjælp

Indlæg af gttuning » 23 jan, 2011 07:28

<p>hej jeg er lige blevet ejer af en flot alfa 156 1,6 120hk fra 98.  km tal 191xxx jeg købte bilen letter defekt.</p><p></div></p><p>fejl kunne ikke starte.. blev løst da sikring til startspære var brandt.</p><p>der efter kørte den kun på 2 cylinder. jeg tog topstykket af og der var to udstødnings ventiler der var brændt. da den hade kørt med dorlige tændrør og tændspole alle 8 tændrør er skiftet samt 4 tændspoler. jeg får skiftet to udstødningsventiler sendt toppen ud for at blive planslebet..</p><p></div></p><p>der bliver rykket en del af får jeg af vide af dem men hvor meget får jeg aldrig af vide men ca 0,5mm da toppen er lidt irret på pakfladen så der var to ventil sæder der blev fræst længere ned for at de ikke ville gå på. </p><p></div></p><p>jeg får toppen hjem sliber alle 16 ventiler skiftet alle pakdåser så den bare er 100% i orden.</p><p></div></p><p>jeg begynder at monter den med det slibe sæt  jeg hade fået med stålpakning på 0,5mm gammel pakning er fiber på 1,62mm da jeg får alt samlet kan stemplerne kun næsten gå i top. jeg ringer og får det rigtige slibesæt med den rigtige pakning.  jeg begynder forfra og jeg kan dreje krumtappen helt rundt lækkert lækkert jeg får startet bilen op og alt lyder rigtig godt bilen står og kører i ca 45min og bliver godt varm intet at bemærke.. yes yes tænker jeg jeg tager en kort tur.</p><p>og efter ca 5min hvor den fik ca 4000rpm begynde den at banke fra toppen.. **** ****.. det bliver en ommer igen igen..  hvad gør jeg så lige nu kan jeg ligge en stål pakning mere i sammen med en fiber pakning. og så ville jeg nok lige dreje meget lidt af alle ventiler hvad siger i folkens</p>

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 jan, 2011 02:28

Jeg går ud fra, at du satte et nyt tandremssæt på, da du samlede motoren, og fik det linet op korrekt på mærkerne, så knasterne ikke står en tank forkert.
Jeg ved ikke, hvor meget man må slibe af toppen iht. motorspecifikationerne, men hvis der er slebet for meget af, er det maskinværkstedets fejl, og det må refundere dig prisen for arbejdet.
Hvis det sidste er tilfældet, er der så ikke andet at gøre end at købe et andet topstykke, nyt eller brugt. Iflg. online reservedelskatalog (hakket, formentlig) koster et omb. topstk. kr. 6400.

gttuning
Geografisk sted:

Indlæg af gttuning » 25 jan, 2011 05:35

jeg har lige snakket med ivans cylinderservice. vi blev enig om jeg skulle tage toppen af igen tjække alle udstødnings ventiler for skævhed. så skal jeg samle den med en stålpakning på 0,5mm i bunden den som bruges til 1,8 og en fiber pakning i toppen på 1,65mm det skulle kunne gøre det. nu må vi se men ja den har fået nyt tandremsæt også og det korekte værktøj bliver brugt og alt står som det skal

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"