Kilometerstand viser

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Kilometerstand viser

Indlæg af menno » 26 mar, 2009 20:59

Eller hvad det nu hedder på dansk. [;)] MDet er jo ikke altid nemt at finde det rigtige ord for en hollænder ... [:D]

Anyway: da jeg købt min 156 2.0 TS fik jeg en sportspakke monteret. Jeg har altså oranje (det er jo lidt hollandsk!9 belysing på en soot baggrund. Det er åbenbart sporty ... [:o)]

På det display hvor det antal km bnliver vist skete der pludsligt noget underlig. Små prikker (strejer) som var lyser end den normale orange baggrund gjorde det umuligt at se tallene. Jeg tænkte bare: nå ... så er det det som holder op med at fungere snart. Men ... det problem flyttede sig bare! [?] Nu kan jeg godt se standen og hvad jeg har kørt siden jeg nulstillede min trip-counter og de der "dimser" er øverst i displayet. Det er da lidt ... underligt eller hur ???

elp

Indlæg af elp » 26 mar, 2009 22:22

Hej Menno - der er ikke spor underligt, der er Alfa's indbyggede automatiske selv fix system. Det undre mig, at du ikke har oplevet det før, du har jo haft din Alfa i omkring 10 år.
Jeg har fra tid til anden et eller andet som stopper med at virke, så går det i orden af sig selv efter kortere eller længere tid. Man skal bare ikke gå i panik og begynde at reparerer eller sende Alfa på værksted.
Det er ikke så tit, at noget går i udu på nyere modeller som på de sjovere ældre modeller. Det er nok derfor, du ikke har oplevet selv fix funktionen endnu.

menno

Indlæg af menno » 26 mar, 2009 22:34

Wow ... de burde lave et system som auto-fixer rust i bunden! Ha,ha! [:o)].

Det er godt nok fancy!

Tak for svaret Erik!

De lys som lyser indeni min luftcontrolpanel er også død. Surt at de ikke reparerer sigselv. Jeg har en fornemelse at de skal tage hele den unit ud. Man burde kunne nå de lamper/dioder fra kabinen. Det har de sikkert lavet på 159. Også en logo som kan skiftes uden at skulle skifte hele låsen. Man (Alfa) lærer vel af sine fejl. [8)]

elp

Indlæg af elp » 26 mar, 2009 22:55

Det skal du ikke være så sikker på, hverken Alfa eller noget andet mærke. Hvis ingeniørerne finde en løsning som er bedre, men kost 5 øre mere i produktionen, så over ruler bean counters løsningen. Så kan vi bilejere betale 1000'vis af kroner når det siden skal repareres. Sådan har det været siden Ford T.

menno

Indlæg af menno » 26 mar, 2009 23:02

Man burde boycotte hele banden! [:D] vi cykler indtil de laver nogle biler vi nemt selv kan vedligeholde! [:o)]

elp

Indlæg af elp » 26 mar, 2009 23:34

Go' tur, sikke nogle gode ben du får opbygget, men sundt, ingen tvivl om det.

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 27 mar, 2009 02:37

Det er mange år siden de opfandt sæbekasse bilen [:D]
men den dur jo ikke, der står ikke Alfa på logo'et.[8D]

Mvh.
Svend
ps. jeg kender en hollænder der hedder menno, jeg kan ikke huske efternavnet, vi arbejdede sammen i Vejle....?

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"