Gul advarsels-lampe?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
Thomas_s
Geografisk sted: Danmark

Gul advarsels-lampe?

Indlæg af Thomas_s » 22 dec, 2004 06:19

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en 156'er fra 98 (2,0)og har desværre ikke fået en instruktionsbog med.
I dag er en gul advarselslampe begyndt at lyse. Den ligner en pære med lys-stråler fra og har et udråbstegn i midten.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad den betyder?

- jeg har en anelse om at den indikerer et akut besøg på et service-center.

På forhånd tak

Thomas.

kenneth l nielsen

Indlæg af kenneth l nielsen » 22 dec, 2004 06:39

det er fordi der er gået en pære et sted(en baglygtepære,nærlys)eller ligende så det kræver ikke akut værksteds besøg.tillykke med købet

Thomas_s

Indlæg af Thomas_s » 22 dec, 2004 08:23

Hej Kenneth

- Tak for den hurtige tilbagemelding.

- Så må jeg jo sende konen ud i sneen igen - og en tur mere rundt om kareten..

Jeg er ellers temmelig glad for min ny-erhvervelse, og fortryder ikke det mindste at jeg har skiftet en heftig turbo diesel pumpedysse med monster-moment ud med alfa-ens italienske temperament.

Det er iøvrigt et rigtig godt site dette her.

Thomas

Ole Nielsen

Indlæg af Ole Nielsen » 22 dec, 2004 11:59

Tillykke med 156´eren. Du vil helt sikkert blive glad for den. Alfa bliver man afhængig af....

elp

Indlæg af elp » 24 dec, 2004 03:16

Hej - mærkelig nok lyser den lille gule ikke for nærlyset men for de små p-lyspærer (som er nogle halogen nogle som jeg foreløbig kun har fundet hos min lokale alfasmed). Baglys, nr.pladelys og stoplys er de andre den advarer om.

Thomas_s

Indlæg af Thomas_s » 24 dec, 2004 18:55

Tak - Den har lige været til FDM test - og ganske rigtigt, det ene nummerpladelys er kaput.

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 24 dec, 2004 22:44

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Hej - mærkelig nok lyser den lille gule ikke for nærlyset men for de små p-lyspærer (som er nogle halogen nogle som jeg foreløbig kun har fundet hos min lokale alfasmed). Baglys, nr.pladelys og stoplys er de andre den advarer om.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

du kan sagtens finde nogle uorginale. Det er bare ikke så stærke som dem der sidder i. Men rimelig glad for at skifte dem............. åhhhh neij.

mvh

kristian

elp

Indlæg af elp » 26 dec, 2004 03:49

Hej Kristian - 1. gang en brændte over skiftede jeg til almindelig 5W pære, som var en del svagere. Til gengæld brændte den hurtigt af.
Jeg prøvede så at finde mini halogen pæren div. steder uden held.
I øvrigt er forlygte pærerne en pest at skifte, specielt venstre side. Jeg har stjålet min kones make-up spejl, så nu ser hun herrens ud, men Bella'en lyser flot.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"