Hey alle.. Håber i kan hjælpe mig her..
Når jeg starter bilen og drejer lyskontakten kommer der ikke lys i nærlyset på bilen.. Derimod virker det lange lys..
Jeg har tjekket alle sikringer, og kan også høre noget relæ "klikke" når det lange lys bliver tændt..
Men ved ikke om problemet kan ligge i lyskontakten eller??
Noget der har noget erfaring??
Hilsen Michel
nærlys virker ikke
Relæ for nærlys sidder over handskerummet, fjern dækslet, det sidder 4 relæer, nr. 2 fra ventre er nærlys (nr. 1 er tågelys, 3 lygtespulere hvis monteret, 4 er sædeopvarmning og hvis mont. elruder bagdøre og soltag). Sikringer for nærlys er i den store sikringsbox t. venstre for rattet, nr. 4 øverste række er højre nærlys, nr 3 midterste række venstre, begge 10A.
Men det kan være at pærerne er brændt over (giver ikke advarsel i instrumentet, hvis de er). Det er H7 pærer, de er en pest at skifte, der er meget lidt plads, så køb langtidholdbare. Du skal have det store dæksel i midten af på bagsiden af lygterne, pærerne sidder så du kun kan se noget med et spejl og helst en lommelygte.
Men det kan være at pærerne er brændt over (giver ikke advarsel i instrumentet, hvis de er). Det er H7 pærer, de er en pest at skifte, der er meget lidt plads, så køb langtidholdbare. Du skal have det store dæksel i midten af på bagsiden af lygterne, pærerne sidder så du kun kan se noget med et spejl og helst en lommelygte.