Viskermotor 2.0 TS Årgang 1998

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Viskermotor 2.0 TS Årgang 1998

Indlæg af menno » 24 dec, 2009 01:31

Hjælp! Elp er du på ??? Det håber jeg.

Det har været svært at finde en brugt viskermoter til min dyt. Anderledes sagt, jeg har ikke kunde finde et. Nu prøvede jeg i mit hjemland (Holland) via en ophuggerportal (også til private!). Jeg fik 7 tilbud indenfdor en time !!! [:)]

Nu har jeg kontakt med en men han vil gerne vide hvilket fabrikat det er - ja og er serienummer. Jeg har lige været til bilen men ser at jeg skal afmontere viskere og pyntelisten for at komme til de lille vidunder. Jeg skal i morgen race over Autobahn så jeg vil ikke begynde på det. Har før kørt med dårlig monterede viskere (og det var sket på et værksted [V]). Det er sikkert nemt men jeg tør ikke lige nu. [:0]

Men ... burde man ikke BARE kunne finde den viskermotor (og hvilken stik den bruger) når man BARE kender årgang og motorstørrelse [?][?][?]

Hvis nogen kender noget til det her, gerne HURTIG feedback!!! Tack!

elp

Indlæg af elp » 24 dec, 2009 02:30

Hvis de brugte viskermotorer er afmonterede fra Alfa 156 fra før 2002,så passer motoren og stik på din. Hvis det brugte er fra en 2002 eller nyere, skal flere dele overflyttes.
Hvis dine viskere kan køre, er det bedre ikke at pille ved dem inden du kører.
God tur, glædelig jul og godt nytår.

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 24 dec, 2009 03:27

Erfaring med netop denne Alfa del er at en ny ikke er særlig dyr under en "tudse" og de motorer er også noget Alfa-mak som det ikke kan svarer sig og bruge tid på er den først i udu skal du være heldig bare og få den til og køre igen og det næste temlig sikkert ikke ret længe så NYT på. God Jul og kør nu forsigtig det er jo en Alfa[:D]

menno

Indlæg af menno » 24 dec, 2009 03:56

Tak for svar Erik og Pallekragh! Jeg vil spørge ham der i NL om det er en motor fra en 156 fra før 2002. Men ... en ny viskermotor for under en "tudse" ??? Hvor har du set den? Her (på Djævleøen) hører jeg altid lige omkring 2 kilo! Ved ikke en gang om det er exl. eller incl. moms. [:0]

Hvis jeg et eller andet sted kan skaffe en NY motor til under en "tudse" må jeg få fat i den forhandler! [^]

I må krydse fingre at det ikke regner i morgen i Tyskland. Jeg kan køre viskere på full speed men så larmer de også (som om man er ved at kvæle en gris [;)]). Det er ok når man kører alene (dejlig højt musik) men ikke med kone og to børn ...[8D]

Glemt lige at tilføje: og glædelig jul og et godt 2010 til jer også! Bare jeg kunne sende en ny ønskeseddel til Julemanden. Nogle originele reservedele under træet ... Ha,ha! [:o)]

elp

Indlæg af elp » 24 dec, 2009 04:56

Prisen for en oroginal iflg. opdateret ePer (2009) er kr. 2037 imkl. moms. Det er muligt/sansynligt, at den er billigere købt som Bosch eller Magneti Marelli del fra altarnativ leverandør.
Igen god tur. Jeg ville tage en rudesvabre, svamp og moget sæbevand med, til at vaske ruden med under vejs (havde jeg med, da jeg kørte hjem fra München med min Spider, med dårlige viskerblade og ingen sprinkler, et par januardage)

menno

Indlæg af menno » 28 dec, 2009 17:51

Nu er der et sted hvor de har hvad jeg skal have (en viskermotor til kun 45€ !!!) men de er naturligvis lukket indtil den 4. januar. Er det frustrerende eller HVAD? [|)]

Men ... sådan et portal for "autosloperijen" (hollandsk for ophuggere) må vi jo også have i Danmark [?][?][?] Vi er vel ikke i Stenalderen mere skulle man tro. Hvor finder en privat en brugt reservedel til sin Cuore Sportivo i Danmark? Som sagt: jeg indtastede hvad jeg skulle have og 5 minuter senere havde jeg 6 tilbud. Hvis man ikke har det i DK skulle man måske lave det! [:D]

elp

Indlæg af elp » 28 dec, 2009 18:32

fbn
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 29 dec, 2009 03:31

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 29 dec, 2009 04:02

Tak FBN
Ja som sagt køb en ny til under en TUDSE....[:p]

menno

Indlæg af menno » 11 feb, 2010 17:25

Nu har jeg købt en ny viskermotor hos Alfastumper.dk. Den er sat i og nu har jeg en lydløs visker som virker som den skal! YES !!!! [:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"