Ledning rod

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
martinjordt
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Ledning rod

Indlæg af martinjordt » 05 mar, 2006 07:17

Hej med jer.
Jeg har et mindre ledningproblem/spørgsmål, som jeg håber på et klogt hoved kan kaste lidt lys over.
Jeg forståe ikke rigtigt hvad der sker med ledningerne til min bilradio. Som i kan se af billedet er der blevet byttet om på nogle af ledningerne. Andre ledninger er blot blevet klippet over, og er ikke længere forbundet til noget?!

Den orange ledning er lodet sammen med den lysserøde på ISO stikket. Den orange og lysserøde/hvide på ISO stikket er ikke længere forbundet til noget bag instrumentbordet. Fra instrumentbordet er der en lysserød og en lysserød/hvid, samt en tynd hvid/brun ledning der ikke er forbundet til ISO stikket. Jeg har faktisk ikke set efter om de løse ledninger er sat sammen bag tapen, men det går jeg ud fra at de er. Det ser også ud som om der også er pillet ved den lysserøde/grønne ledning.

Hvad er det liiiiige der forgår her???

[file]IMG_0057.JPG,564,,[/file]

Mvh
Martin

will
Geografisk sted:

Indlæg af will » 09 apr, 2006 00:17

Har siddet et par timer en søndag og prøvet at flytte de satans små ledninger med clips inde i ISO stikket i min 156 2,0 jts 2003,for ledningsdiagrammet på den org.blaupunkt passede ikke ligefrem med den nye Becker(allle autoradioers moder)den røde er konstant strøm(+) fra batteriet den tofarvede røde/hvid eller grå er (+) over tændingen og den brune er typisk stel(-)resten er kaos.især hvis du har indbygget subwoofer der skal have strøm fra radioen og rat betjent radio.Skallebølle har brugt et par timer til at klippe og klistre i ledningerne til isostikket i bilen og radioen kom da til at virke,men det var ikke lige den løsning,der ser pænest ud!!!!Du kan købe nye isostik i han og hun udgaver og så få lavet en ordentlig løsning.Det tyske internet firma : www.caraudio24.de sælger disse stikløse og også en udgave hvor isostikket ikke er samlet,så kan man selv lave et ordentligt stik! det engelske firma www.auto-connect.co.uk har også en masse stik til de fleste Alfaer.Find nogen med lidt forstand på de dele for det er sgu´ikke lige så nemt som i gamle dage med tre ledninger og nogle klemskruer.Will
PS Becker radioen er afsindig god ,den har 2 RDS tunere indbygget og kan tage stort set alle stationer,det kunne den gamle ikke!!!Overvejede at få anden antenne på bilen end den indbyggede i ruden for selv P3 kunne ikke tages med den org.radio.henne ved storebælt.

martinjordt
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af martinjordt » 09 apr, 2006 19:09

Hej Will,
Tak for svaret! Kunne de dog ikke bare have holdt sig til gængs standard [:(] Jeg vil kraftigt overveje at få gjort noget ved det, for som du også skriver, ser det ikke for kønt ud. Det kan dog godt være at jeg lige venter lidt - har lige brugt en hel lørdag på at montere nye højttalere i dørene (og er ikke færdig), så jeg er ved at være ret træt af ledninger [;)]
Mvh
Martin

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"