Nu er nøgle nummer 2 knækket ...

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Nu er nøgle nummer 2 knækket ...

Indlæg af menno » 30 okt, 2009 05:23

Ja ... det burde ske på et tidspunkt. Sidder med to trætte børn på bagsædet og så sker det: nøglen brækker i to stykker i bagsmækens lås. [V] Lige den dag hvor man har glemt sin pung så man kan ringe efter en taxa, konen er ikke til at få fat i. Børnene er trætte og ked af det (far løber rundt for at finde en som kan låne ham penge). [:(]

Nu er jeg hjem og de to ligger i seng. Pffff [:)]

Men nu min bil. Den står midt i byen hvor den efter kl. 07:00 i morgen kun må holde 1 time. Den skal altså flyttes. Enten af miselv (jeg har en "dum" nøgle - uden startspærre funktion) eller af Tophjælp. Jeg læst noget i bogen at man godt kan starte bilen hvis startspærren ikke tages af. Der er to koden på det kort som følge med nøglerne. Er det så den elektroniske eller den mekaniske kode? [?]

Og ... er der nogen som har en ide om hvor langt det kan tage at få skig en ny nøgle? [:)]

Ciao!
Menno

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 30 okt, 2009 06:40

De 2 nøgler jer har til min 156 '98/99 er ens, begge med transmitter til startspærren.
Det var de også til min tidl. AR 155 og min kones sidste ca. 3 Fiat (den nuværende har dog 1 nøgle med fjernkontrol til centrallås og 1 uden). Så mon ikke din 2. nøgle kan åbne og starte bilen, det er mit gæt.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"