At skifte nærlyset ... %/¤¤¤&&%¤"

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

At skifte nærlyset ... %/¤¤¤&&%¤"

Indlæg af menno » 16 mar, 2007 17:35

[:0] Det er sgu' ikke så nemt at skifte sit nærlys! Jeg fik det gjort en gang hos Hersild og Heggov og det kostede mig over een hund, ja og det er uden prisen på selve pæren. Igår troede jeg: det gør jeg selv! Øvelse gør mester så jeg prøvede først at tage pæren ud uden af havde læst i håndbogen. Fik stikket af men så ved man jo ikke rigtig hvad man skal trykke på eller hive i. Det opgav jeg. Hjem så jeg i bogen men det er ikke særlig tydeligt HVORDAN man skal trykke på de "klemmer" som holder fatningen. Jeg er sikker på at hvis man har gjort det en gang så er det bare "peanuts". Er der noget som kan fremskaffe en bedre tegning/billede af hvordan det ser ud derinde efter man har fjernet beskyttelseslået (som jeg iøvrigt havde svært med at sætte godt tilbage - ja, jeg ved at der er "dimser" som skal passe i nogle "hakker" (unskyld mine dankse udtryk - er jo stadig hollænder!).

I min anden lampe er det min positionslys som er gået i stykker. Hellere ikke så nemt at se på billederne i håndbogen. Skal den skiftes via åbningen for fjernlyset ???

Er der nogen i KBH som lige kan vise mig det "life"? Jeg racer gerne forbi! [8D]

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 18 mar, 2007 01:07

Hej Menno - ja, især venste nærlys pære sidder ad h...... til, ham som har konstrueret det sådan, skulle hænges op i lygtepæl med hovedet nedad, det brugte man på de kanter tidligere.
Jeg vil ikke påtage mig at vise det, du er udlænding og der er ingen grund til at du får udvidet ordforrådet med de gloser jeg bruger i til den opgave.
Jeg bruger et spejl (jeg har stjålet fra min kone), jeg har liggende i bilen, så jeg kan se ind i lygten. Men selv om jeg meget nøje ser efter og husker hvordan pæren sidder i mine til lejligheden forlængede fingre, kan jeg kun få den nye pære ind på plads af flere forsøg. Du skal have ledningen med stikket helt ud af lygte huset, så den ikke bliver viklet ind i bøjlen som holder pæren.
De forreste blinkpærer har jeg opgivet, så dem fik jeg et værksted til at skifte inden jeg skulle til syn sidst. Bilen har 2 år tidligere fået en anmærkning for at blinkpærerne var blegnet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"