2.0 TS Spider-motor i 156 selespeed

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Skydt
Geografisk sted:

2.0 TS Spider-motor i 156 selespeed

Indlæg af Skydt » 21 jul, 2010 08:30

<p>Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af min første Alfa!</p><p>Man kan måske kalde det for et impulskøb, men jeg er rigtig glad :)</p><p>Bilen har en motorskade, og jeg har købt en motor fra en 1998 spider, hvad er forskellen???</p><p>Når jeg nu skal til at skifte motor, er der så nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på, under processen med at ombytte motorene, 156´eren har osse aircondition!</p><p>Er der evt. nogen der har gode råd og fif???</p><p>Jeg har rodet med RSTurbo, Golf GTI og mange andre biler, i gamle dage, men aldrig en Alfa, så jeg glæder mig til at komme igang :)</p><p> </p><p>På forhånd tak!!</p><p>Skydt </p><p> </p>

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 jul, 2010 22:06

Du skal pille alle de ting af Spider motoren som er forskellige fra den defekte 156 motor, og sætte dem på. Selve basis motoren er ens, men hjælpeudstyr kan være forskelligt.

Skydt
Geografisk sted:

Indlæg af Skydt » 22 jul, 2010 05:05

<p>Hej Elp</p><p> </p><p>Og mange tak for svaret, jeg er med på det er hvad der skal ske, men var måske mere ude på egentlige forslag til forskellene på motorene. </p><p>Og især fif, hvis der måtte være en speciel besværlig ting i forbindelse med udskiftningen :)</p><p> </p><p>Mvh. Gert </p>

Skydt
Geografisk sted:

Indlæg af Skydt » 27 jul, 2010 18:20

<p>Hej igen</p><p> </p><p>Jeg har nu fået monteret motoren fra spideren!  Den blev strippet for alt og monteret i selespeed´en uden nogle nævneværdige problemer!</p><p>Eneste krølle ér... at den bliver ved at melde fejl på Cam-sensor!!!!! Bilen kører fint men jeg skal selvfølgelig have udskiftet sensoren og fjernet denne fejl hurtigst muligt!</p><p>Mit spørgsmål er derfor:</p><p>Hvilken funktion har denne sensor præcist og går det ud over ydelsen at den melder fejl????</p><p>Hvor køber jeg én til de fornuftigste penge???</p><p> </p><p>God sommer</p><p> </p><p>PS: Mine forventninger er indfriet til fulde, jeg elsker denne bil, den kører som en drøm og selespeed boksen er genial! Det sjoveste ér at jeg har overimponeret alle der har været med ude at køre, ikke mindst dem der selv har fået lov at køre dyret ;)</p><p>Har man mistet sin indre dreng, er dette kuren :) </p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"