manglende trækkraft !!
manglende trækkraft !!
Hej [:)]. Jeg er ejer af en 156 2,0 årg 98. Mit problem er at jeg føler der mangler noget trækkraft, den kører "kun" 10,5 på literen( ved normal blandet kørsel), syntes den er lidt død inden 4000 omdrejninger. jeg har lige skiftet tandrem, balancerem og multirem.
Er der nogen der har lidt råd ??[;)]
Hilsen klaus
Er der nogen der har lidt råd ??[;)]
Hilsen klaus
Hvis den manglende trækkraft er kommet efter tandremsskift, er det nærliggende at tro, at remmen ikke er linet rigtigt op (at knasthjulet/lene) står rigtigt) eller har "hoppet" en tand.
Så det føtste du skal, er at tage skjoldet af og se efter om mærkerne på hjul og rem står rigtigt.
Hvis de gør det, har du eller værkstedet fået alle følere og tændspoler/ledninger på motoren, forbundet rigtigt? Få en fejlrapport fra ECU, den står måske i nødmode.
Så det føtste du skal, er at tage skjoldet af og se efter om mærkerne på hjul og rem står rigtigt.
Hvis de gør det, har du eller værkstedet fået alle følere og tændspoler/ledninger på motoren, forbundet rigtigt? Få en fejlrapport fra ECU, den står måske i nødmode.
Her er et par tidligere diskussioner med lignende problemstillinger:
- forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=1957
- forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=1902
Måske er der inspiration at hente der...
- forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=1957
- forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=1902
Måske er der inspiration at hente der...
Hej igen. I går besøgte jeg den lokale automester... han testede bilen, den fejler intet ! ingen fejl sagde computeren. Han kiggede på min luftmassemåler(uden af afmonterer den) rørte lidt ved stikket. Fandt ingen ting der heller. Så langt så godt !. Derefter røg den en tur på liften, her kunne vi begge se at flex røret var utæt (tråedene var revnet) han mente at fejlen måske kunne ligge der ? at den kunne få forkert/for meget luft ?. Da jeg kører hjem derfra opdager jeg at ómdrejningerne kører op og ned mellem 500 og 900 når jeg kobler ud eller holder stille !!!!! kan det være luftmassemåleren, fordi vi har rørt ved stikket ???
Hilsen Klaus
Hilsen Klaus
Det kan godt skyldes dårlig forbindelse til LMM. Det kan godt være den skal renses indvendig med f.eks. VD40 eller lign.
Men årsagen til dårlig trækkraft og højt benz forbrug ligger sikkert i det utætte for udst.rør. Lampda sonden måler simpelt hen for lavt iltindhold og giver mere benzin som kompensation. Noget at udst.gassen og dermed ilt forsvinder før lampda måler gassen. Temperaturen ved lampda kan også være lidt lavere, igen giver det mere benz indsprøjning.
Men årsagen til dårlig trækkraft og højt benz forbrug ligger sikkert i det utætte for udst.rør. Lampda sonden måler simpelt hen for lavt iltindhold og giver mere benzin som kompensation. Noget at udst.gassen og dermed ilt forsvinder før lampda måler gassen. Temperaturen ved lampda kan også være lidt lavere, igen giver det mere benz indsprøjning.
Gav du også lidt kontakt rens for enden mod stikket af armen "plappen" sidder på? Der sidder et "potentiometer", som måler luftstrømmen.
Ja, den spændbånd skal der bruges en speciel tang e.lign. til at lukke. Da jeg havde slangen af 1. gang snoede jeg ståltråd stramt om slangen, det har ikke givet problemer, og har gjort det siden.
Ja, den spændbånd skal der bruges en speciel tang e.lign. til at lukke. Da jeg havde slangen af 1. gang snoede jeg ståltråd stramt om slangen, det har ikke givet problemer, og har gjort det siden.
Gav du også lidt kontakt rens for enden mod stikket af armen "plappen" sidder på? Der sidder et "potentiometer", som måler luftstrømmen.
Ja, det spændbånd skal der bruges en speciel tang e.lign. til at lukke. Da jeg havde slangen af 1. gang snoede jeg ståltråd stramt om slangen, det har ikke givet problemer, og har gjort det siden.
Ja, det spændbånd skal der bruges en speciel tang e.lign. til at lukke. Da jeg havde slangen af 1. gang snoede jeg ståltråd stramt om slangen, det har ikke givet problemer, og har gjort det siden.