Koldstart problemer

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Lars Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Koldstart problemer

Indlæg af Lars Nielsen » 15 aug, 2007 00:06

Hej

Når min 156 SW 1.8 TS årg. 01 er kold har den seriøse problemer med at trække/gå i tomgang. Den lyder som om den er ved at blive kvalt fordi den får for meget benzin. Der lugter også nogle gange af uforbrændt benzin.
Efter 25 sek. cirka er alt ok - og bilen trækker og kører pefekt. Lige indtil den skal startes næste gang og er kold.

Har fået skiftet en temperatur-føler hvorefter den virkede perfekt - men kun i en uge, så var den gal igen. Min mekaniker er i tvivl om hvorvidt der er tale om problemer med manifold, lambdasonde eller luftmængdemåler...

Enkelte gange har jeg desuden problemer med ujævn tomgang når bilen er driftsvarm...

Har I en idé om, hvad der er i vejen?

/Lars

elp

Indlæg af elp » 21 aug, 2007 18:24

Det mest sanlynlige er at du skal have renset eller udskiftet luftmængde måleren, gasspjældet eller lambdasonden.
Men få lavet en fejludskrift fra motorstyringsenheden (ECU), så du bliver fri for at få renset/udskiftet dele på må og få. Alle Alfa værksteder og de fleste andre har udstyr til at kommunikere med ECU'er.
Erik

elp

Indlæg af elp » 21 aug, 2007 18:29

Det mest sandsynlige er, at du skal have renset eller udskiftet luftmængde måleren, gasspjældet eller lambdasonden.
Men få lavet en fejludskrift fra motorstyrings enheden (ECU), så du bliver fri for at få renset/udskiftet dele på må og få. Alle Alfa værksteder og de fleste andre har udstyr til at kommunikere med ECU'er.
Erik

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"