Kontrol af A/C kompressor ???

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
dyvel
Geografisk sted: Danmark

Kontrol af A/C kompressor ???

Indlæg af dyvel » 03 aug, 2011 01:10

<p>Hejsa</p><p> </p><p>Jeg har købt en 156'er hvor der er A/C kompressor på, men den er ikke tilsluttet (der sidder en kort multirem på fra en model uden A/C)... jeg tænker komressoren må være defekt, men hvordan kan jeg kontrollere den?</p><p> </p><p>En ting der undrede mig, og måske svaret på hvorfor den er pillet fra er, at den "krans" som remmen kører på kan dreje løst uden at den trækker selve kompressoren rundt. Lidt svært at forklare, men måske en kyndig ved hvad jeg snakker om :) </p>

elp

Indlæg af elp » 03 aug, 2011 03:50

Når a/c er frakoblet (via den særlige knap på temperaturregulatoren ved varme og ventilation dreje hjulene, så kører drevet "frihjul", dvs, det trække ikke kompressoren.
Det nemmeste er at lade et a/c værksted finde ud af, om der er væske på, kølelegeme (sidde lige foran køleren) osv.
Du skal skifte remme, så kan du jo prøve med en rem, som passer til a/c, og se hvad som sker.

dyvel

Indlæg af dyvel » 03 aug, 2011 03:54

Takker! - Jeg har bestilt en rem til a/c sammen med tandrem mv. men mangler det "medløberhjul" der sidder ved kompressoren.
Er det mon til at få i løsvægt?

elp

Indlæg af elp » 03 aug, 2011 05:03

Jeg husker kun 2 medløberhjul, begge efter midten, 1 fast som sidder tæt ved servostyrigspumpen og et fjederbelastet efter det faste, det som oftes skiftes samme med tandremme. Der sidder ikke nogen i nærheden af a/c kompressoren.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"