knækket aksel i servopumpe

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
tryk
Geografisk sted: Danmark

knækket aksel i servopumpe

Indlæg af tryk » 17 jul, 2009 08:04

Er der nogen som har været udsat for dette problem,har nu skiftet 2 servopumper,pga akselen knækker deri.! Købte en pumpe hos en ophugger,med kun 86000 km,monterede den,og kørte så ca 60 km,så knækkede akslen i den..Den gamle pumpe havde kørt 243000km før den valgte at stå af med en knækket aksel..Hvad kan det skyldes? Kan det være remmen som bliver for stram,men den skulle jo justere sig selv..Håber at høre fra nogen som har været udsat for samme problem,og fundet en løsning på det,ellers ka man jo købe sig fattig i pumper..På forhånd tak..Mvh.Finn Tryk.skagen

elp

Indlæg af elp » 17 jul, 2009 18:18

Det har jeg ikke hørt om, hverken her eller andre fora. Mit gæt er, at pumpen enten har fået et slag, hvis den stammer fra en skadet bil, eller den er monteret forkert.
Du skriver, at akslen knækkede på den gamle pumpe, måske kan det have forårsaget at beslaget, at beslaget er bukket e.lign.
Synes du skal henvende dig til huggeren og få pumpen byttet, den "må have været defekt".

elp

Indlæg af elp » 17 jul, 2009 18:19

Det har jeg ikke hørt om, hverken her eller andre fora. Mit gæt er, at pumpen enten har fået et slag, hvis den stammer fra en skadet bil, eller den er monteret forkert.
Du skriver, at akslen knækkede på den gamle pumpe, måske kan det have forårsaget at beslaget, at beslaget er bukket e.lign.
Synes du skal henvende dig til huggeren og få pumpen byttet, den "må have været defekt".

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"