Mislyde fra instrumentbord

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
wilsky
Geografisk sted: Danmark

Mislyde fra instrumentbord

Indlæg af wilsky » 16 dec, 2003 04:17

Jeg har en Alfa Romeo 156 2.0 fra 1998 som nu har kørt 75.000 km. Jeg købte den brugt for to år siden med 43.000 km på bagen.

Mit problem er utrolig mange mislyde fra instrumentbordet - knirke lyde og rasle lyde som især er slemme om vinteren.

Jeg har haft den hos Alfa Romeo i Valby to gange for at få dem til at se på det. De løser én lyd, men andre opstår i stedet!

Det skal lige siges at den kører på 17" selespeed fælge og er sænket 30mm - skifter nu til vinterdæk og sætter også meget snart almindelige fjedre på igen for at se om det ahjælper det lidt.

Det er noget der virkelig går mig på nerverne så jeg håber der er andre der har erfaringer med hvordan man kommer det til livs (uden 17 besøg på værksted)???

Hilsen

Kristian

uj1212

Indlæg af uj1212 » 29 dec, 2003 22:49

Hej

Prøv at se på www.alfa156.net der står en masse om støj fra instrumentbordet. Det står under "tips".

Uffe

wilsky

Indlæg af wilsky » 22 apr, 2004 21:12

Hej Uffe,

Tak for tippet. Havde godt set siden, men mente deres forklaring var lidt mangelfuld. For noget tid siden var jeg dog så "heldig" at få et stort stenslag i forruden som gjorde at den nu skulle skiftes.

Jeg fik lavet en aftale med mobilglas, hvor jeg ville kunne komme til bilen imens ruden var ude. De kom hjem til mig i går og pillede forruden ud og jeg kunne forholdsvis nemt komme til de 4 omtalte bolte.

Jeg havde i forvejen været ude i Silvan og rippet deres VVS afdeling for diverse små gummeringe så jeg havde et udvalg til når ruden var afmonteret.

Mens ruden var ude, tog jeg og satte en gummiring på hver bolt og løsnede og strammede de to store sorte bolte man kan se på billederne på den omtalte hjemmeside. Alt i alt en operation der tog 5-10 minutter mens rudemanden klargjorde den nye rude.

Jeg har nu kørt i to dage og 99,9% af mislydende er væk. Der kommer dog stadig et lille bitte knirk når jeg køre over nogle ujævnheder, men det kan nok hænge sammen med 17" fælge og sænket undervogn. Nu håber jeg bare det holder.

Jeg har taget nogle billeder af operationen så hvis andre vil have løst det samme problem, skal i være velkomne til at kontakte mig via mail på kristian@wilsky.dk. Så kan jeg også fortælle hvilke pakninger der passede bedst.

Tænk at for 20 kroner vvs-pakninger kan give en "ny" bil!!

:o)

Kristian

Lars T

Indlæg af Lars T » 22 apr, 2004 21:36

Rart at høre at småting også kan løses ved hjælp at små oprationer uden brug af bedøvelse [;)] [;)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"