underlig lyd
underlig lyd
<p>Hej</p><p>Har lagt mærke til, at jeg har en pive/skurelyd når jeg kører rund i en rundkørsel, eller drejer skarpt til venstre, ved fuldt ratudslag. Jeg har tjekket bremsebelægninger, eller om der er andet som kan ramme skiver. Der er ikke lejeslør, så jeg er lidt i tvivl om, hvad det kan være. Der er ikke lyd ved højredrejning. Hader lyd, som jeg ikke kan identificere!!!! nogen forslag??</p><p>v.h</p><p>Niels</p>
<p>Hej</p><p>Inderskærme sidder perfekt, har skiftet til plast sidste år ved baghjul, sidder også perfekt, ingen spor efter hjul. Kan høre et kardanled, som giver lyd ved max ratudslag, men det er ikke den lyd jeg leder efter. Den har nu kørt 80000km. Tænker at det måske kunne have noget med abs på højre hjul at gøre, men jeg kan ikke lokalisere nogen form for slør nogen steder, men hver gang jeg drejer til venstre kommer skurre lyd.......</p><p>vh</p><p>niels</p>
Løs kaliber højre forhjul/baghjul, slør i værekugler højre forhjul, slør i højre bagerste svingarm. Tjek om bremseslanger, ledninger etc. kan ramme hjul/dæk ved fuldt styreudslag - mens hulene er belastet af bilens vægt.
Kardanled, tjek manchetter inderst og yders på trækakslerne. min 156 fik skiftet manchetter (yderste, tror jeg) ved 110/120k km.
Kardanled, tjek manchetter inderst og yders på trækakslerne. min 156 fik skiftet manchetter (yderste, tror jeg) ved 110/120k km.